Przejdź do treści Powiatowy Urząd Pracy w Inowrocławiu
ul. Mątewska 17, 88-100 Inowrocław tel. (52) 35-92-400 fax: (52) 35-92-407 e-mail: kancelaria@pupinowroclaw.pl
Wyszukiwarka

Rozmowa telefoniczna

Rozmowa telefoniczna to często wstęp do właściwego spotkania z pracodawcą. Pozwala na przedstawienie swojej kandydatury, uzyskania zaproszenia na rozmowę osobistą oraz wstępnych niezbędnych informacji od pracodawcy.  

Rozmowa z pracodawcą przez telefon to ważny element całego procesu poszukiwania pracy. 

Zanim zadzwonisz  miej pod ręką:

  • kartkę i długopis (przerywanie rozmowy i poszukiwania długopisu może sprawić na rozmówcy bardzo złe wrażenie)
  • swoje CV (dzięki temu będziesz mógł szybko odpowiedzieć na pytania dotyczące wykształcenia , umiejętności i przebiegu pracy zawodowej)
  • ogłoszenie, w związku z którym telefonujesz ( będziesz miał w ten sposób dostęp do podanych informacji o pracy i firmie, nazwę stanowiska)
  • pytania, które chcesz zadać ( pytania dotyczące podstawowych informacji: adres firmy, czas miejsce spotkania, nazwisko osoby, do której należy się zgłosić)
  • kalendarz (by móc sprawdzić termin  spotkania)
  • co powinieneś zaproponować pracodawcy  
Pracodawca nie spodziewa się Twojego telefonu – daję Ci to szansę przejęcia inicjatywy.

Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

1. Uzyskanie połączenia:
  • przywitaj się, przedstaw i powiedz, w jakiej sprawie telefonujesz (to ważne przestajesz być rozmówcą anonimowym)
  • w przypadku rozmowy np.: sekretarką bądź uprzejmy i grzeczny;  poproś o przełączenie z właściwa osobą
  • jeżeli zostajesz przełączony do kolejnego rozmówcy również przywitaj się przedstaw (powtarzaj to w odniesieniu do każdego nowego rozmówcy)
  • po przełączeniu z właściwą osobą powiedz kilka słów o sobie (krótka informacja , którą przygotowałeś wcześniej)
  • bądź miły i uprzejmy dla każdego rozmówcy (kultura obowiązuje zawsze każdego)
2. Przeprowadzenie rozmowy telefonicznej:
  • staraj się stosować umiarkowane tempo mówienia i dbaj o to, by rozmówcy zrozumiał Twoje wypowiedzi
  • nie zapominaj rozmawiając o „uśmiechu" (gdy się uśmiechamy nasz głos staje się bardziej przyjazny)
  • bądź taktowny i prowadź rozmowę z wyczuciem (nie staraj się za wszelką cenę uzyskiwać odpowiedzi na swoje pytania)
  • słuchaj uważnie rozmówcy
  • zwróć uwagę na słownictwo, jakim się posługujesz, było zrozumiałe dla Twojego rozmówcy (nie używaj żargonów)
3. Zakończenie rozmowy:
  • jeżeli pracodawca jest zainteresowany:
    • upewnij się co do najistotniejszych informacji (np.: dotyczące czasu i miejsca spotkania, dokumenty jakie masz przynieść; w ten sposób upewnisz się, że wszystko dobrze zrozumiałeś,)
    • podziękuj za poświęcony Ci czas i zaproszenia na rozmowę osobistą
    • pozwól rozmówcy (pracodawcy) zakończyć rozmowę (mimo że to Ty ja rozpocząłeś)
  • jeżeli pracodawca podziękuje za Twoja kandydaturę
    • podziękuj za poświęcony czas
    • zapytaj czy możesz przesłać swoje CV
    • apytaj czy możesz telefonować i dowiadywać się o możliwości zatrudnienia w późniejszym terminie
    • pozwól rozmówcy (pracodawcy) zakończyć rozmowę
4. Automatyczna sekretarka:

Jeżeli połączymy się z automatyczną sekretarką nasza wypowiedź musi być przemyślana i zaplanowana.Np.: „Dzień dobry. Mówi lub nazywam się (podajemy imię i nazwisko) dzwonie w sprawie lub pozwolę sobie skontaktować się ponownie w sprawie (podajemy termin np.: godzinę lub dzień) Dziękuje. Dowidzenia." 

Nawet jeżeli nie uzyskałeś zaproszenia na rozmowę osobistą, każda rozmowa telefoniczna jest dla Ciebie nowym doświadczeniem i okazja do nauczenia się czegoś pożytecznego.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij